28. september 2015

QR Code herbaarium, esimene "mitteametlik" õpilugu.

Elus kipub ikka nii olema , et üks asi viib teiseni. Tuleb tõdeda, et see sama seaduspärasus kehtib ka koolis ja digipöörde projektis. Kuigi meie projekti eesmärk ja sealsed märksõnad on HEV-õpilased ja nutiseaded, siis mina, kes ma õpetan nii HEV- õpilasi kuid olen ka  klassiõpetaja tavaklassis, tahan kõike igal pool katsetada.
Võtsin eesmärgiks enda 2. klassi õpilastega teha juba veidike "suurem" samm digimaailma ning teha midagi teistmoodi.

Mõeldud, tehtud! Integratsioon on tore "asi", eriti kui see enda + õpilaste kasuks maksimaalselt toimima panna. Ühte kimpu sai köidetud eesti keel, loodusõpetus, tööõpetus, kehaline kasvatus, inimeseõpetus ja kui väga tahta võib lisada ka matemaatika.

Eesmärk oli lasta õpialastel koostada QR Code herbaariumid. Selleks palusin neil korjata vähemalt kolme erineva puu lehed, need kuivatada ning seejärel kooli kaasa võtta. Esimene etapp oli valida kolm lehte, siis tuli kindlaks määrata, mis lehtedega tegu ning need valgele paberile korrektselt asetada. Enamus lehed tundsid lapsed ilma kõrvalise abita, kuid mõned "seltsimehed" pidid igaks juhuks kasutama ka taimemäärajaid. Nii jätsimegi oma lehed üheks ööks ootele, mida põnevat nendega edasi teha. Järgmisel päeval suundusime arvutiklassi, kus veetsime 3 ainetundi. Iga õpilane pidi oma puulehtede kohta otsima põnevat infot ning saadud info peitma QR Code taha. Vältimaks igasuguseid ebameeldivaid olukordi, andsin neile info otsimiseks kindla lehe bio.edu.ee Õpetasin, kuidas avada uus vaheaken ja lisada teine oluline lehekülg http://goqr.me/ , koht, kus kood valmib. Teadlikult ei õpetanud neile, kuidas copy-pastega saaks ülikiiresti info ühest kohast teise, ärakirja rõõm oleks muidu ju olemata olnud. Seejärel printisime QR- code ja kood tuli kleepida siis vastavalt selle puulehe alla, mille kohta infot otsiti.

Et nüüd keegi segadusse ei satuks, kuidas kehaline kasvatus asjaga seotud on, siis arvutiklass meie koolis asub 0-korrusel ja koduklass kolmandal. Igaks vahetunniks pidid lapsed klassis vett joomas käima ning paar virgutavat harjutust tegema. Olin eelnevalt maininud QR Code ja näidanud, kuidas see toimib.Ühel õpilasel oli see nutiseadmesse laetud ning tema ja meie kooli haridustehnoloogi Taimi abil saime kontrollida kohe, kas toimib ja et igaüks ikka enda koodi kätte saaks.

Lõpptulemus, õigemini protsessi kulgemist saate näha siit https://www.youtube.com/watch?v=MhGQD6KQj9Q&feature=youtu.be

Selline ettevõtmine on üks ääretult väärtuslik kogemuste pagas. Enda jaoks pole ma kindlasti veel päris täpselt kõike selgeks saanud, mida kõike ma õppisin, natuke veel mõtlen. Samas panin proovile ka enda IKT-alased pädevused ja sidusin kõik pildid omavahel.
Mõnusat sügise jätku :)

3 kommentaari:

  1. Äge, Erge! Ma oleksin tahtnud olla ise 2.d opilane! :)

    VastaKustuta
  2. Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

    VastaKustuta
  3. Olin osaliselt selle protsessi juures ja saan öelda: õpilased tõeliselt nautisid seda tegemist. Nad said uurida, tegutseda, arvutist otsida, liimida ja kääridega lõigata, printeri vahet joosta ja nutitelefoniga järele vaadata, kelle QR-kood tükisoojalt printerist tuli. Arvan, et õpilased õppisid palju-palju rohkem, kui tavalises loodusõpetuse tunnis.
    Õpetaja Erge on väga julge ja loov katsetaja! Jõudu ja edu edaspidiseks!

    VastaKustuta